Medijska kultura

Nastavni program “Medijska kultura” realizira se u III. i IV. razredu Privatne umjetničke gimnazije s pravom javnosti kao obvezatni program. Programski sadržaji funkcionalno se povezuju s ranije usvojenim spoznajama o medijima, uvažavajući i ostvarenu razinu sposobnosti za kulturnu komunikaciju (programi osnovne škole).

Proširivanje saznanja o medijima (karakteristike, funkcije, sudionici, i dr.) ostvaruje se prateći njihov razvoj od pojave pisma do primjene najsuvremenije informacijsko-komunikacijske tehnologije.
U pristupu medijima, posebnost se ogleda i u osvjetljavanju njihova međuodnosa, kao i njihove povezanosti s ostalim područjima umjetnosti i kulture.

Programski sadržaji “Medijska kultura”, osim povijesnog (kronološkog), nude i tematsko-problemski pristup, a ostvaruju se na informativnoj, interpretativnoj i egzemplarnoj razini.

Takav pristup, odnosno koncepcija i struktura nastavnog programa “Medijska kultura”, omogućuje različitu dinamiku realizacije i fleksibilnost u odnosu na fond sati. Naime, u izvedbenim programima mogu se programski sadržaji sažimati i proširivati zavisno o mogućnostima učenika, njihovim saznanjima, sposobnostima i interesima.
U izvedbenim programima valja naglasiti i aktualizaciju programskih sadržaja uključivanjem primjera medijske prezentacije iz kulturne zbilje.

Svrha nastave “Medijska kultura” postiže se ostvarivanjem sljedećih zadaća:

– proširivati spoznaje o medijima (karakteristike, funkcije, sudionici, i dr.) kao i o njihovu užem i širem kontekstu;
– uočavati i vrednovati informaciju, ali i osobitosti kulturne informacije;
– usvajati spoznaje o kulturnoj komunikaciji koja uključuje različita područja (intelektualno, emocionalno, estetsko, fizičko, metajezičko, i dr.) kao i mogućnosti primjene (tokovi, sustavi, mreže);
– osposobljavati učenike za samostalnu interpretaciju i procjenjivanje umjetničkih i kulturoloških pojava u medijima i to na kritičkoj, teorijskoj, povijesnoj i estetskoj razini;
– razvijati sposobnosti komuniciranja s medijima;
– poticati inicijativu, istraživački rad i kreativnost u uporabi medija;
– osposobljavati učenike za interdisciplinarni i korelacijski pristup medijima.

Leave a Reply

Your email address will not be published.