Odaberite temu festivala 2019. – Choose the festival’s topic for 2019

Privatna umjetnička gimnazija s ponosom objavljuje izbor teme za naš treći festival English All Around.

U ožujku 2019. ponovno ćemo se okupiti u Zagrebu i proslaviti našu strast za engleskim!

Private High School for Arts proudly presents the topic choices for our third English All Around festival.

We will gather again in Zagreb in March 2019 and celebrate our passion for English.

I ovo smo ljeto razmišljali i imamo pet novih, odličnih tema. Sada nam je opet potrebna vaša pomoć da odaberemo temu ovogodišnjega festivala. Pročitajte kratke opise tema i na dnu ove stranice glasujte za onu koja vam se čini najbolja.

Opisi tema naša su neobvezatna razmišljanja, a ne obvezatne smjernice, niti iscrpljuju sve o čemu se pod određenom temom može raspravljati.

Once again, we’ve been thinking all summer and we’ve come up with five new, great topics. And once again, we need your help to choose the one that is going to be the topic of this year’s festival. Please, read the short description of each topic and, at the bottom of this page, vote for the one you find the best.

Topic descriptions are our own random thoughts, not mandatory guidelines nor exhaustive of what can be covered under a particular topic.

TOPIC 1

GRANICE

BOUNDARIES

Definiranje granica: Defining boundaries:
  • Kakve sve mogu biti granice?
  • Tko granice postavlja?
  • Kako ih postaviti te kako ih zadržati?
  • Što/tko može utjecati na granice?
  • What types of boundaries are there?
  • Who sets boundaries?
  • How to set and keep boundaries?
  • What or who can affect boundaries?
Vrste granica: Types of boundaries:
Granice u umjetnosti ART
  • kadar/list papira/kartica teksta/proscenij/četvrti zid…
  • granice umjetničkih vrsta
  • granice umjetničkih razdoblja
  • kič/umjetnost
  • umjetnost/ulična umjetnost
  • umjetnikovo pomicanje granica
  • arhitektura/priroda
  • cadre/sheet of paper/text card/proscenium/the fourth wall
  • the boundary of art forms
  • the boundary of art periods
  • kitsch/art
  • art/street art
  • boundaries of an artist/exceeding the boundaries of an artist
  • architecture/nature
Državne/društvene/kulturološke granice STATE/SOCIAL/CULTURAL BOUNDARIES
  • povijesni kontekst
  • politički kontekst
  • očuvanje nacionalnog identiteta
  • zaštita tržišta/globalizacija
  • obrazovanje u inozemstvu
  • odljev mozgova
  • trbuhom za kruhom
  • proces asimilacije i integracije
  • historical context
  • political context
  • preservation of national identity
  • market protection/globalization
  • education abroad
  • brain drain
  • in search of a better place to live
  • the process of assimilation and integration
Čovjek i granice HUMAN AND BOUNDARIES
  • unutrašnje/vanjsko
  • privatno/javno
  • granice u prijateljskom odnosu
  • granice u partnerskom odnosu
  • granice između individue i grupe
  • prekoračiti vlastite imaginarne granice
  • važnost granica u odgoju
  • granice među generacijama
  • internal/external
  • private/public
  • friendship boundaries
  • relationship boundaries
  • individual vs. group boundaries
  • overcoming their own imaginary boundaries
  • the importance of boundaries in upbringing
  • boundaries between generations
Granice u komunikaciji BOUNDARIES IN COMMUNICATION
  • kultura govorenja, slušanja i pisanja
  • neverbalna komunikacija
  • granice osobnog tijela i prostora
  • postavljanje granica u komunikaciji internetom
  • the culture of speaking, listening and writing
  • nonverbal communication
  • personal space boundaries
  • setting boundaries in internet communication
Granice i znanost BOUNDARIES IN SCIENCE
  • pomicanje granica u znanosti
  • granice u svemiru
  • čiji je Mars?
  • religija/znanost
  • exceeding the boundaries in science
  • boundaries in the universe
  • who owns Mars?
  • religion/science

 

TOPIC 2

UMJETNOST

ART

BUDUĆNOST UMJETNOSTI THE FUTURE OF ART
  • Kako će izgledati slikarstvo u 22. stoljeću?
  • Kakvu glazbu ćemo slušati u 22. stoljeću?
  • Hoće li glazbala nestati, a muzika biti stvarana samo pomoću kompjutera?
  • Hoće li 3D printeri modelirati javne skulpture?
  • Hoće li čovjek uopće stvarati umjetnost u 22. stoljeću?
  • What will the paintings of the 22nd century look like?
  • What type of music will we listen to in the 22nd century?
  • Will music instruments disappear, and music will only be created by computers?
  • Will 3D printers model public sculptures?
  • Will art even be created in the 22nd century?
FILM FILM
  • Film – umjetničko djelo ili naša svakodnevna zabava
  • Uloga filma u životu mladih
  • Uloga reklame u formiranju ličnosti
  • Filmski glumac: idol ili ideal
  • Film – a work of art or home entertainment?
  • The role of film in life of the youth
  • The role of advertisements in shaping one’s identity
  • A film actor – idol or ideal?
ARHITEKTURA ARCHITECTURE
  • Stambena zgrada – prostor za stanovanje ili umjetničko djelo
  • Arhitektura i prostor uokolo – poštivanje urbanističkih rješenja ili želja za profitom
  • Ekološki urbanizam, suvremeni pogled na prirodu
  • Residential building – a place to live in or a piece of art?
  • Architecture and its surrounding – respecting urban planning solutions or the will for making profit?
  • Eco urbanism, a contemporary view of nature
PRIJESTOLNICA KULTURE CAPITAL OF CULTURE
  • Predlažemo Rijeci da uključi i …
  • Kad bi moje mjesto bilo prijestolnica kulture 2020. godine
  • Suggestions for Rijeka as the European Capital of Culture
  • If my town was the European Capital of Culture in 2020…

 

TOPIC 3

 

POLITIKA

POLITICS

Pogledi na politiku POLITICAL VIEW
  • Što je za mene politika?
  • Što je politika za moje prijatelje?
  • Što je politika za moje roditelje?
  • Što je politika za roditelje mojih roditelja?
  • What does politics mean to me?
  • What does politics mean to my friends?
  • What does politics mean to my parents?
  • What does politics mean to my grandparents?
Politika u umjetnosti i umjetnost u politici POLITICTS IN ART AND ART IN POLITICS
  • Sloboda vodi narod
  • Marseljeza
  • Guernica
  • Bob Dylan i drugi politički angažirani glazbenici
  • Film u funkciji politike
  • Programatska književnost
  • Izborni plakati
  • TV reklame
  • Liberty leading the people
  • Marseillaise
  • Guernica
  • Bob Dylan and other politically engaged musicians
  • film in the function of politics
  • programmatic literature
  • election posters
  • TV advertisements
Razmišljanja INSIGHTS
  • Može li se zamisliti svijet bez politike
  • Imamo li pravo biti apolitični
  • Može li umjetnik biti apolitičan
  • Ako smo apolitični da li je i to politika
  • Koliko mediji uvjetuju pogled na politiku
  • Individualci koji pokreću promjene
  • Can we imagine a world without politics?
  • Do we have a right to be apolitical?
  • Can an artist be apolitical?
  • Is it still politics if we are apolitical?
  • In what amount do the media influence our view on politics?
  • Individuals that trigger changes in the world
Europska unija EUROPEAN UNION
  • EU što je to?
  • Zašto je dobro da postoji?
  • Očuvanje nacionalnog identiteta u uniji
  • Parlamentarni izbori 2019.
  • Trgovinski odnosi sa SAD-om i Kinom – pomaže li biti u Uniji?
  • Izazovi:
  • – Brexit
  • – Ljudska prava (Mađarska, Poljska)
  • – Imigracija
  • What is the European Union?
  • Why is it good?
  • Preserving the national identity in the EU
  • Parliamentary elections 2019
  • Trade relations with the USA and China – does it help to be in a union?
  • Challenges:
  • – Brexit
  • – Human rights (Hungary, Poland)
  • – Immigration

 

TOPIC 4

 

Budućnost

THE FUTURE

  • kako zamišljate bližu budućnost, a kako daleku budućnost?
  • Kako će izgledati čovjek budućnosti?
  • Hoće li tehnologija zamijeniti čovjeka?
  • Poslovi budućnosti – hoće li ljudi uopće trebati raditi ili će ih zamijeniti strojevi?
  • Hoće li se moći svoju svijest, razum i osjećaje prebaciti i pohraniti na računalo?
  • How do you imagine the near and the far future?
  • What will the human from the future look like?
  • Will technology replace the human?
  • Jobs in the future – will people need to work at all or will they be replaced by machines?
  • Will humans be able to store their consciousness, mind and feelings on a computer?
Umjetna inteligencija ARTIFICIAL INTELLIGENCE
  • Razvoj umjetne inteligencije, pozitivno ili negativno?
  • Hoće li poboljšati ljudski život ili ga pogoršati?
  • Moralne dileme – da li je to stroj ili je stvorenje jer može razmišljati?
  • Zaštita od negativnih posljedica – što možemo učiniti?
  • Hoće li razvoj umjetne inteligencije dovesti do razvoja naprednih robota?
  • Kako razlikovati robota od čovjeka?
  • Is the development of Artificial Inteligence positive or negative?
  • Will Artificial Inteligence improve the human life or make it worse?
  • Moral dilemmas – a machine or thoughtful being?
  • Protection against negative consequences of Artificial Inteligence
  • Will the development of Artificial Inteligence lead to the development of advanced robots?
  • How to tell the difference between robot and human?
Odnosi nekada, sada i u budućnosti RELATIONSHIPS – PAST, PRESENT, FUTURE
  • Mijenjaju li se ljudski odnosi tijekom vremena?
  • Kakvi su odnosi danas, a kakvi su bili nekada?
  • Zamislite odnose u budućnosti. Po čemu se razlikuju od onoga danas
  • Što je bila ljubav prije 500 godina, a što je danas? Kakva će biti u 22. stoljeću?
  • Je li se poimanje prijateljstva promijenilo? Što će s njime biti u budućnosti?
  • Do human relations change over time?
  • Human relations todays vs. human relations in the past
  • Human relations today vs. human relations in the future
  • What was love 500 years ago, and what is it today? What will love look like in the 22nd century?
  • Has the concept of friendship changed? What will happen to friendships in the future?
Komunikacija COMMUNICATION
  • Jesu li društvene mreže zamijenile osobne susrete?
  • Možemo li zamisliti komunikaciju bez moderne tehnologije u sadašnjosti? Što će biti u budućnosti?
  • Koje su negativne posljedice moderne komunikacije? Kako se zaštiti/zaustaviti?
  • Have social media networks replaced face-to-face meetings?
  • Can we imagine communication without today’s modern technology? What will happen in the future?
  • What are the negative consequences of modern technology? How to protect ourselves from the consequences? How to stop them?
Jezici (2019. je UN-ova godina zaštite autohtonih jezika) LANGUAGE – UNESCO – 2019 is the INTERNATIONAL YEAR OF INDIGENOUS LANGUAGES
  • Kako jezik može izumrijeti?
  • Kako zaštititi jezike od izumiranja?
  • Da li je engleski jezik opasnost za druge jezike?
  • Da li je English All Around opasnost za druge jezike?
  • Hrvatski jezik – je li i on u opasnosti?
  • How can a language go extinct?
  • How to protect a language from extinction?
  • Does English represent a danger for other languages?
  • Does English All Around represent a danger for other languages?
  • Is Croatian language endangered?

 

TOPIC 5

 

ČOVJEČANSTVO

HUMANITY

Moje obrazovanje/moja odgovornost MY EDUCATION/MY RESPONSIBILITY
  • Da li je moje obrazovanje nužno moja odgovornost? Idem li u školu zato što moram ili zato što želim? Šalju li me roditelji u školu jer vjeruju da ću nešto korisno naučiti? Vjerujem li da će me škola pripremiti na budući život i/ili zaposlenje?
  • Učenje kao borba protiv manipulacije – čini li me moje neznanje sklonijim manipulaciji drugih? Učim kako bih znao, znam kako bih učio – motivira li me učenje samo po sebi (radi stjecanja znanja) i rađa li potrebu za daljnjim napredovanjem?
  • Da li sam stvarno nešto naučio dok to nisam primijenio u praksi? (Čujem – zaboravim. Vidim – zapamtim. Napravim – znam.) Postoje li besmislena znanja (npr. školski predmeti)? Može li (i treba li) učenje biti igra?
  • Cjeloživotno učenje – da ili ne, i zašto?
  • Obrazovanje naspram odgoja. Što je važnije i što nas čini odgovornijim pojedincima? Kakve ljude više cijenimo? Treba li se, kako je određeni književnik jednom prilikom rekao, čuvati obrazovana čovjeka bez odgoja?
  • Is my education my responsibility? Do I go to school because I have to or because I want to? Do my parents send me to school because they believe I will learn something useful? Do I believe that school will prepare me for my future life and/or employment?
  • Education as a fight against manipulation – does my ignorance make me more vulnerable to manipulation of others? I learn in order to know, I know how to learn – does learning motivate me to gain knowledge and does it encourage me to make further progress?
  • Have I really learned something before I put it into practice? (I hear – I forget, I see – I remember, I do – I know) Is there such a thing as “useless” knowledge? (E.g. school subjects) Can learning (and should it) be a game?
  • Lifelong learning – yes, no, why?
  • Education vs. upbringing – what is more important and what makes us more responsible individuals? What type of people do we appreciate more? As one renowned writer once said, should we beware of an educated man without proper upbringing?
Transhumanizam TRANSHUMANISM
  • Što je transhumanizam?
  • Može li se (i treba li se?) ljudska evolucija nastaviti (ili ubrzati) korištenjem tehnologije?
  • Hoće li se ljudi s robotskim dodacima (npr. čipovima, organima, udovima, itd.) koji kontroliraju ili poboljšavaju određene funkcije (čine nas bržima/jačima), uopće moći nazivati „homo sapiens“?
  • „Homo sapiens“ naspram „Homo superior“. Kad se pojavio Homo sapiens, neandertalci su izumrli. Što će se dogoditi pojavom „Homo superior-a“?
  • Besmrtnost putem tehnologije? (presađivanje umova, upload u digitalni oblik, pomlađivanje). Gubimo li ljudskost pretjeranim korištenjem tehnologije?
  • What is transhumanism?
  • Can human evolution be (and should it be) continued or accelerated by using technology?
  • Will people with robotic extensions (chips, organs, limbs… etc.) that control/enhance certain functions, thus making us faster and stronger, even be able to be called homo sapiens?
  • Homo sapiens vs. homo superior. Upon arrival of Homo sapiens the Neanderthals became extinct. What will happen upon arrival of “Homo superior”?
  • Immortality through technology – “mind transplant”, upload to a digital format, rejuvenation. Are we losing humanity with the overuse of technology?
Ljubav u 21. st.: LOVE IN THE 21ST CENTURY
  • Što je ljubav u današnje vrijeme? Uzvišeni osjećaj ili samo kemijska reakcija?
  • Vrste ljubavi – prijateljske, emotivne ili tjelesne. Ljubav prema samom sebi – egoizam ili osnovna ljudska potreba?
  • Što se smije, što se ne smije? Vrste ljubavi: Muško-ženska, žensko-ženska, muško-muška, čovjek-stroj, čovjek-virtualna osoba, itd. Ima li javno mijenje, javni pritisak te prisutnost određenih informacija (krivih ili ispravnih) u medijima utjecaja na naše opredjeljenje?
  • Ljubav u doba interneta i socijalnih mreža. Može li se ljubav ostvariti u virtualnom svijetu?
  • What is love these days? An extravagant feeling or just a chemical reaction?
  • Types of love – friendly, emotional, physical. Self-love – egoism or a basic human need?
  • What is allowed and what is not? Types of love – male/female love, female/female love, male/male love, human/machine love, human/virtual person love? Does a public opinion, a public pressure or the presence of certain information in the media, whether wrong or correct, influence our choices?
  • Love in the time of social media and the Internet – can love in the virtual world be achieved?

Raspad sistema DISRUPTION OF THE SYSTEM
  • Dokazano je da fizička aktivnost poboljšava razmišljanje i smiruje um. Naša tijela prirodno su se razvila iz potrebe za gibanjem. Što se događa ako sve više usvajamo sjedilački (lijeni) način života?
  • Netko nam ponudi milijun kuna da doživotno istetoviramo znak „Coca Cola“ na čelo. Hoćemo li to učiniti?
  • Možemo li kao ljudska rasa napredovati ili smo dosegli vrhunac evolucije? Da li je naša daljnja evolucija prirodne, socijalne ili tehnološke naravi?
  • Jesu li društva u kojima manjine diktiraju pravila većini te načine kako treba živjeti korektna? Kako bi takva društva preživjela prije, npr. dvije stotine godina?
  • Trebaju li svi imati jednako pravo glasa? Stari i mladi, obrazovani i neobrazovani, „glupi“ i „pametni“. Trebaju li, npr. odrasli odgajati djecu ili djeca diktirati odraslima uvijete? Treba li se tu miješati politika i/ili zakoni? Ima li roditelj pravo kazniti svoje dijete ako tako prosudi?
  • Čovjek koristi tehnologiju, ali ne zna kako funkcionira. Kupuje hranu u supermarketu, ali ne zna uzgojiti vlastitu. Uništava prirodu, a ne može živjeti bez nje. Jesmo li stvarno napredniji i sposobniji od naših predaka? Hoće li nas to koštati budućnosti? Jesmo li stvarno svjesni svega što radimo (sebi, svijetu i drugima)?
  • It has been proven that physical activity improves cognitive abilities and tranquilizes the mind. Human bodies have naturally evolved from the need for motion. What happens if humans adopt a lazy way of life?
  • Somebody offers us 1 million kuna to permanently tattoo a company’s logo on the forehead. Will we do it?
  • Can we as a human race advance or we reached the maximum of the evolution? Is our further evolution natural, social or technological?
  • Are societies in which minorities dictate the rules and way of life of others fair? How would such societies survive 200 years ago?
  • Should everyone (of all ages and all intellectual abilities) have the same right to vote? Who should set the rules – parents or the children? Should politics (law) interfere into that sphere? Do parents have a right to punish their child as they see fit?
  • Human uses technology, but one does not know how it works. People buy food at the supermarket, but do not know how to grow their own. People destroy nature, but cannot live without it. Are we really more advanced than our ancestors? Will we pay the cost of this way of life in the future? Are we really aware of everything that we are doing to ourselves/others/the world?